Fakehrej na Steamu

PS4/X1 - přehled her

PS4/X1 - rozlišení, fps

Žebříčky prodejnosti

Gamebazar.CZ



32
28
18
8




 Online:



Listování novými příspěvky:

«
»


^
Zprávy: přijaté | odeslané

Příjemce:







Vyhledávání



Prohledat tagy

Fulltext





Uživatelské jméno:

Heslo:

Zůstat přihlášen/a:





 Online: LennyK


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
LennyKLennyK - 21.02.2024 v 08:32:21 - new
* editováno 21.02.2024 v 08:43:54

Po tom co vyšla ta AAAAAA sračka skull and bones dnes vychází diablovka last epoch (opouští předběžný přístup) a moc se na to těším. Budou tam nové specializace a mraky změn, takže i my co jsme to už hráli se máme na co těšit. Není to tak dobré jako poe, ale mnohem lepší než diablo 4. Takže pokud máte tento žánr rádi, vřele doporučuji....

A jedna ze změn je i podpora gamepadu, takže si na své přijdou i konzolisti s gramlavyma rukama!

+ - 1
TragedyTragedy - 21.02.2024 v 09:08:43 - new

... já pořád čekám na PoE 2.

+ - 0
LennyKLennyK - 21.02.2024 v 09:15:17 - new
* editováno 21.02.2024 v 09:16:14

Příští rok :(

A to ještě slibovali mobilní verzi jedničky a to uz nejak vysumelo....

+ - 0
cbspikecbspike - 20.02.2024 v 16:46:33 - new

Do gamepissu miri W40K: Boltgun. Ten sver mam docela rad, moc se o tom nemluvilo, ale tohle vypada dobre, tak urcite zkusim.

+ - 0
FenekFenek - 20.02.2024 v 19:17:14 - new

Už jsem se o tebe bál.

+ - 0
cbspikecbspike - 20.02.2024 v 19:38:12 - new

Njn, nejak mi uz ani neprislo vtipny psat, ze jsem adoptoval jarka, nebo mit nazory na jazykove modely. Ale dojmy z hrani na steam decku si prectu rad.

+ - 0
FenekFenek - 20.02.2024 v 20:26:40 - new

Asi neprectes. Asi na to seru :(

+ - 0
LennyKLennyK - 21.02.2024 v 09:32:11 - new

Jestli si ten steamdeck neprosadis, tak si u mě mrtvá Fenka!

+ - 0
FenekFenek - 21.02.2024 v 10:38:40 - new

Já bych chtěl jedině OLED. Má lepší baterku a výdrž, displej (OLED a 90hz) a je víc tichý.

Ale ten stojí 18. S tím, kolik toho nahraju, to asi nemá smysl. Jak se znám, týden bych si s tím hrál a pak by to někde leželo :)

+ - 0
LennyKLennyK - 21.02.2024 v 10:47:21 - new
* editováno 21.02.2024 v 11:04:26

Bohužel to máme stejně... V mládí bych si s tím vyhrál neskutečně a teď, když na to mám konečně prachy, už by to po týdnu někde leželo. Takhle to přesně dopadlo s psvita....

+ - 1
LykantropLykantrop - 20.02.2024 v 19:09:04 - new

Na Steamu fanoušci stříkaj devítkama a minule jsem to málem koupil na Xbox. Faktem je, že to je parádní masomlejn s pěkným pixelartem, který neuráží.

+ - 0
LykantropLykantrop - 20.02.2024 v 07:41:56 - new

Vyšel nový mod Red Alert s 5 frakcemi.
www.moddb.com/mods/c…

+ - 0
JHfr3akJHfr3ak - 20.02.2024 v 18:05:33 - new
* editováno 20.02.2024 v 18:06:18

To není novej mod. Hraju to už několik let. Ani bych tomu neříkal Red Alert, protože to využívá celou škálu jednotek i národů z Tiberian Dawn série (plus Scrin) a v podstatě je to kombinuje. I těch 5 frakcí je tam vlastně rozdělenejch do dvaceti sub-frakcí, kdy každá má ještě svoje unikátní jednotky.
A je to fakt skvělý. Za dobu své existence to ušlo obrovskej kus cesty, kdy to nejdřív vypadalo jako takovej nevybalancovanej kočko-pes aby z toho nakonec vzniknul takovej parádní kus, kterej by každej fanda starýho dobrýho C&C určitě neměl minout.

+ - 1
much0Jmuch0J - 20.02.2024 v 20:58:17 - new

dik za doplneni, vubec jsem o tomhle nikdy neslysel a vypada to dobre, zkusim.

+ - 0
FenekFenek - 20.02.2024 v 08:31:00 - new

No to se vyser. Musíme dát s Hordou Helldivers :-D

+ - 0
LykantropLykantrop - 20.02.2024 v 19:22:03 - new

Ok :D

+ - 0
much0Jmuch0J - 19.02.2024 v 17:55:45 - new
* editováno 19.02.2024 v 23:50:54

www.youtube.com/watc…

aI WiLl tAkE oUr JoBs ... while its dumb like Horda.

(hodne zjednoduseny priklad pro nekoho, kdo tomu vubec nerozumi)

EDIT : Jako bonus moje oblíbené AI video, ještě bez stabilní difuze.
youtu.be/c6Q1v4zRt1w…

+ - 0
jarekjarek - 19.02.2024 v 21:17:16 - new

Já vůbec tomu nerozumím.kdo s tím vlastně přišel, že se to tak rozmohlo.a určitě to i v některých věcech jde zneužít.

+ - 0
much0Jmuch0J - 19.02.2024 v 21:38:19 - new

hele americka armada to mela pred 20 lety, v trosky jiny forme, stejne jako kdysi internet a pozdeji deepweb (tor). A to, co vidime tedka, ta komercni cast, to je jen kus celyho obrazu. Nechci vedet, s cim si hrajou pod poklickou, ale je super, ze se nam to smrtelnikum taky dostalo do rukou. Zneuzit? Uz ted me napada 100 veci jak to zneuzit, jeste ze jsem takovej moralni majak a nikdy by me to nenapadlo pouzit v praxi :)))

+ - 0
LykantropLykantrop - 20.02.2024 v 07:44:00 - new

Internet vlastně vzniknul někdy v 70. letech jako možnožnost komunikace mezi bunkry v případě (jaderné) války. A samozřejmě měl úplně jinou podobu něž dnes, spíš to bylo něco jako přimitivní BBSky pokud někdo ví co to je :D

+ - 0
much0Jmuch0J - 20.02.2024 v 08:27:52 - new

jo a tor protokoly vymyslela CIA a pak to dala verejne do eteru. Takovej trojskej kun, podobne jako byly ted ty super-encrypted telefony co vyrabela ta "soukroma" firma pro zlocince. nakonec diky tomu nasli a pochytali desitky zloradu, protoze to celou dobu byla operace CIA lol

+ - 0
WidlCZWidlCZ - 19.02.2024 v 20:33:38 - new

Za mě je AI je zatím hlavně takový démon průměrnosti. Dělám teda občas jen něco s grafikou, ale toho AI balastu je teď všude plno. A všechno ve výsledku vypadá strašně podobně.

+ - 2
HordaHorda - 20.02.2024 v 00:34:16 - new

Zatím nějak nevnímám grafiku jako silnou stránku AI, přitom tohle hlavně probíráte :-D ale je jen otázka času, než to bude na úrovni.

A k té průměrnosti... za mě většina grafiků je stejně na úrovni průměrnosti, často i podprůměrnosti a fungují i přesto. Tady se často zmiňuje, jak AI není dokonalá, nebo ta kvalita není 100%, jenže tohle je stejné i u lidí. Jo jsou samozřejmě profíci, kteří opravdu umí, tyto ale nějaké AI neohrozí, jenže tu většinu ostatních, kteří se plácají právě na úrovni průměrnosti to jednoduše lehce ohrozí...

Ale za mě to je zcela v pořádku. Nerozumím tomu, proč lidi mají nějakou potřebu držet uměle pracovní místa, nebo nechtít pokrok-vývoj, jen aby lidi měli co dělat. Jasně, teď je svět nějak takto postaven - člověk musí pracovat. Ale za mě by dávalo mnohem větší smysl, kdyby většina lidí na světě právě nemusela pracovat. Co nejvíce věcí automatizovat, lidi by dostávali peníze za to, že žijí jednoduše a kdo chce víc, ať dělá něco navíc. Typicky jde často nějaké fabriky, kde drtivá většina činností lze už dnes automatizovat, ale pro ty firmy je levnější tam zaměstnávat lidi, kterým zaplatí málo... Tohle za mě nedává vůbec smysl, proč by člověk měl dělat práci, kterou může stroj 100% nahradit? Jasně, pokud by ten člověk vydělal více peněz, pak je lepší i dělat práci, kterou může nahradit stroj, jenže to není realita, takže jaký to má význam: dělat bezvýznamnou činnost, abych stejně vydělal málo? To už mi přijde logičtější dostávat to "málo" za nic a buď se s tím spokojit (což stejně dosud dělal), nebo si najít k tomu práci, co nelze automatizovat a vydělat si navíc.

Ale to se v dohledné době nestane. Práce se bere téměř jako nejdůležitější součást života, kdo jí nemá, je většinou u ostatních označován za trosku, nebo i sám se za to stydí apod. (mimo lidi co mají peníze), jakoby práce byla to nejdůležitější na světě a vše ostatní je druhořadé. Za mě to je věc, která by se měla co nejvíce minimalizovat.

+ - 0
much0Jmuch0J - 20.02.2024 v 00:50:08 - new
* editováno 20.02.2024 v 00:56:23

kdysi byli profese jako kralovsky utirac prdele nebo vyberci dane ze chcani a nikomu to nechybi. jak pises, tohle ohrozi jenom prumer, zbytek na tom vydela. prace je nutne zlo, pokud nejsi jeden z tech 5% kteri delaji, co je doopravdy bavi - me bavi jezdit
na longboardu, poslouchat hudbu, cist, psat, zrat a prcat, bohuzel me v tom nikdo nechce dotovat ;((( treba me v praci nahradi AI a ja se konecne stanu trampem (eufemismus pro bezdomovce) a budu se moci venovat alespon casti z tech veci, co jsem jmenoval (doufam ze aspon ten prc)

+ - 0
HordaHorda - 20.02.2024 v 11:26:55 - new

Těch prací, co už neexistuje je hromada, ale teď jsme v době, kdy se pokrok někdy pozastavuje jen z důvodu, aby lidi měli práci... ale dává to smysl, protože bez práce se prakticky nedá žít. Není to vlastně problém lidí, že potřebují tu práci a bojují za ní, jde o to, že teď to je nastavené tak, že bez té práce by žili v chudobě a to nikdo nechce...

Mě baví to, co dělám, ale na druhou stranu to dělám jen pro prachy. Vyhrát ve sportce, hned bych se na to vysral...

Za mě to chce nějaký společenský restart, dělat pokroky, automatizovat, rušit pozice, které lze automatizovat a lidem dát jako kompenzaci to, že budou mít stále příjem, i když pro ně není práce... dost to zjednodušuji, ale někdy se do toho bodu možná svět dostane? Kdysi bylo běžné makat celé dny, dnes jsme na 40 hodin týdně, za 100 let si pravděpodobně budou lidi ťukat na čelo, co to bylo za debilní dobu, promrdat 1/3 života v práci...

+ - 0
much0Jmuch0J - 20.02.2024 v 21:04:53 - new

no ja jsem spolecnosti mnohem uzitecnejsi jako "umelec" nez jako corpo delnik. bohuzel tyhle veci, aby byly kvalitni a neco i predali, nemuzou bejt na silu a komercni. rad bych se treba venoval hre, ktera vim, ze bude lidi bavit. rad bych jim dal tu zkusenost, zabavil je, prekvapil, ale to bohuzel jaksi nejde s tim ze do prace, ktera mi drzi strechu nad hlavou a plni bachor, musim davat 120% jinak jsem (dle jejich meritek) picus. a takovejch lidi jako je. ale bohuzel, je to nastaveny jak je to nastaveny ... ale velkej restart se blizi ... tak snad pak, jak slibuje ten nas adoptovany slovak, "Budë lyb".

+ - 0
much0Jmuch0J - 19.02.2024 v 21:32:35 - new
* editováno 19.02.2024 v 21:40:44

Souhlasim, je to vsechno desne prumerny, me se teda podarilo skrze to vyprodukovat vcelku zajimavy veci, ale to diky peclive konstruovanym promptum, takze to vlastne nakonec moc "AI" nebylo ...

+ - 0
TragedyTragedy - 19.02.2024 v 21:31:18 - new

jj, je to tak. Nicméně si vezmi jako se to za ten rok posunulo. Fakt si nedokážu představit, kde to bude třeba za 2-3 roky...

+ - 0
LennyKLennyK - 19.02.2024 v 17:21:21 - new
* editováno 19.02.2024 v 17:21:45

Jarda Jagr v Pittsburghu od vcerejska nesmrtelny a az ukonci karieru, tak bude jiste jeste uveden do sine slavy cele NHL. A na PC nam furt tu NHL nechteji vydat :(((( pamatuji si, jak jsem na svem PC pred mnoha lety nainstaloval NHL 2000 spustil tu luxusni znelku a prvni zapasy vychutnaval prave za penguins s Jardou. Pekne roky...

tady zaznam pro Hordu: www.youtube.com/watc…

+ - 1
sakiczsakicz - 19.02.2024 v 17:30:43 - new

Trosku jsem doufal, ze mu daji smlouvu, jak se to obcas dela, a J68 si da jedno stridani na odchod, ale i tak to predcilo ocekavani, jak se tam na treninku prohaneli dva mezi hokejkama a jeden pak zavesil, ja myslel, ze Jagr je ten druhej co ma problemy ze tam vejit a von to byl ten stirek co si to tam vodil a pak pres nahravku skoroval. Jsem rad, ze jsem ho mohl dlouha leta na lede sledovat a uzivat si jeho nejlepsi sportovni momenty. Hrozne me bavil. Nhl sleduji porad, ale zadna z mega hvezd me nebavi tak, jak me bavil Jagr. Fenomen.

+ - 0
LennyKLennyK - 19.02.2024 v 21:18:49 - new

No dle nicku tě ale tipuji na fanouška Colorada :)

+ - 0
sakiczsakicz - 19.02.2024 v 22:50:48 - new

:D

+ - 0
FenekFenek - 19.02.2024 v 15:24:57 - new

Má tady někdo Steam Deck? Jak jste s tím spokojení? A co na tom hrajete?

+ - 0
RoiserRoiser - 19.02.2024 v 17:49:06 - new

Ja nad tim premyslel misto Portalu, ale strasne me odradila baterka a to, ze na tom nerozjedes novejsi graficky narocnejsi hry a nebo kdyz uz, tak na uplne minimalni detaily. Jasne, nemel bych moc cekat za tu cenu, ale vim, ze jak bych to mel, tak by me mrzelo, ze na tom nejede vse :-D . Nakonec jsem predobjednavku Portalu zrusil a koupil tablet, na kterem jde i ten remote play z Xboxu a jsem strasne spokojen.

+ - 2
FenekFenek - 19.02.2024 v 19:32:28 - new
* editováno 19.02.2024 v 19:33:57

Taky to chci právě místo Portalu. Ale z jediného důvodu. Remote play aplikace od Sony má nejen na Portalu, ale prostě na všech zařízeních problém se synchronizací frekvence displeje (60hz) a streamem obrazu z PS5 (59.94Hz). Každých 10-13 sekund se ta hra kvůli tomu začne na chvilku škubat. Tzv micro stutter. Jen když máš lepší tablet, mobil či monitor s vyšší frekvencí nebo adaptivní frekvencí (vrr), tak to nedělá. Ale Portal má 60. Jako někdo to vůbec nevnímá, ale já jo a vadí mi to. Vidět je to teda hlavně u 60fps her. U 30 to prakticky není.

Ale hlavně, tohle má řešení a evidentně ne tak složité. Protože open source neoficiální aplikace Chiaki to nedělá. Stejné zařízení, stejná síť, jiná app a nedělá to. Na Portal ale jinou app nedostaneš. Takže jsi odkázaný na to, jestli to Sony spraví nějakým updatem. Ale když to nespravili tolik let? Jako teď by mohli mít větší motivaci s tím něco dělat, ale je to ostuda!

A na Steam Deck právě Chiaki jde nainstalovat. Navíc ten OLED model má 90Hz displej.
……
Strašně mě to sere, i když jsem v menšině. Většina lidí to nevnímá. Protože kromě tady toho je Portal absolutně skvělý.

+ - 0
RoiserRoiser - 19.02.2024 v 21:44:52 - new

Jo, zkouknul jsem desitky videi, abych se rozhodnul, zda to vzit a snad v kazdem to skubani zminili no, byl to tez jeden z faktoru, proc jsem to nevzal. Mam odehranych cca 10 hodin na tomto tabletu www.xiaomicesko.cz/r… a zadne skubani jsem nezaznamenal.Ten hlavni duvod byl ale ze takhle s tabletem muzu dal nechat sparovany dualsense, jak jsem tu psal a vim, ze Portal proste nejakou odezvu mit bude (precijen to bere signal ovladace pres BT, posila to pres net do PS a to zase prenasi obraz pres net do zarizeni) a za ty prachy by me to proste sralo.

+ - 0
TragedyTragedy - 19.02.2024 v 23:58:41 - new

Jak je to teď s těmi androidími tablety? Pár jsem jich měl, ale stálo to za prd... hlavně kvůli tomu, že se ve standby hrozně vybíjely... už je to v tomhle lepší?

Naproti tomu iPad jsem mohl nechat ležet týden na stole a byl pořád skoro stejně nabitý.

+ - 0
RoiserRoiser - 20.02.2024 v 03:00:45 - new

Vcera vecer jsem nabijel, jinak jsem ho nechal lezet v tom standby, dneska zapnul tak na 10-15 minut netu a youtube a ukazuje mi to 94%. Remote play mi to vydrzi tak 7 nebo 8 hodin cca, ale rozdeleno mezi 2 az 3 dny bez nabijeni.

+ - 0
FenekFenek - 19.02.2024 v 21:51:20 - new

Jo, protože ten tablet má 90Hz displej no :)

+ - 0
sakiczsakicz - 19.02.2024 v 21:10:20 - new

Me tohle teda taky hrozne vadi a cim vice to chci nevnimat, tak tim vic jsem na to fixovany a pak vlastne misto hrani a sledovani co se odehrava na obrazovce jenom vychytavam ty zaskuby, neco priserneho.

+ - 0
FenekFenek - 19.02.2024 v 21:42:49 - new

Presne…

+ - 0
cipheruincipheruin - 19.02.2024 v 15:54:32 - new

Mám :) kupoval jsem ho před víc než rokem jak byla historicky první Valve sleva.

Jsem s tím ohromné spokojenej, má to svý mouchy, ale někdy Tě opravdu překvapí co a jak na tom běží.

Hodně teda záleží na konkrétním use case. Já třeba pravidelně jezdím delší cestu vlakem a na to je to zkrátka super. Doma jedu na konzoli, ale do postele občas taky paráda.

Co se týká her je to mix všeho možného, od retra, všechny myslitelné emu, až po úplné novinky. Fakt na tom běhá téměř vše. Občas teda s trochou ladění, holt PC.

+ - 1
FenekFenek - 19.02.2024 v 19:37:06 - new

Dost mě to láká. Já bych na tom hrál jen doma v posteli, ale mám to prostě rád, ty handheldy. Hraje se mi na tom lépe, než na TV. Teda ne velké AAA hry, ale menší věci. Proto by mi ani nevadil výkon. A měl bych remote play, kdybych chtěl nějakou náročnou hru.

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 20:44:10 - new
* editováno 18.02.2024 v 20:55:07

Helldivers 2 has passed Grand Theft Auto V's all-time peak concurrent player count, now in the top 25 CCU of all time on Steam
x.com/shinobi602/sta…

…….
Teď už je to 386 tisíc. Momentálně to hraje víc lidí, než Palworld. Předtím je jen DOTA a Counter Strike 2.

+ - 1
VidlosVidlos - 19.02.2024 v 08:21:08 - new

Uz se dostali na 402 tisic. Vcera byl slusny problem se pripojit, ale kdyz se povedlo, tak s kamosema ve 4 lidech opravdu neskutecna prdel a cira gameplay radost. Dneska snad repete, tohle u me na disku vydrzi hooodne dlouho a to jsem primarne vlk samotar co dava prednost singlu.

+ - 0
HordaHorda - 19.02.2024 v 13:30:29 - new

Už jsme koupil :-D včera jsem zase zkusil The Finals a už jsem tu sračku raději odinstaloval... zatím jsem jen zkoušel Helldivers 2, jen jak to jede, a zatím bez nabíječky, takže mi GPU nejelo na 100%, ale i přesto to běželo 60 fps+, 1440p a vše na max. Graficky to není zrovna hitparáda, takže asi i proto. Moc mi nedává smysl, proč na PS5 to nejede v lepším nastavení, ale asi se s tím moc nesrali...¨

Jen pro mě je peklo hrát něco takového s myší a klávesnicí :-D dnes večer zahraju s ovladačem

+ - 0
VidlosVidlos - 19.02.2024 v 14:08:34 - new

Graficky to terno neni, ale nektere scenerie jsou opravdu pekne a kdyz se divas na zapad slunce a do toho ti tam jebne atomovy hrib, to je teprve krasa :D. Hele ja nemel problem na ps5 s fps vubec. Ne behem normal hry, bohuzel tam je bug, netusim jestli i na pc, kdy pokud ti nejaky hrac ze squadu vypadne a pak se behem mise znovu pripoji tak tomu, kdo zalozil hru, spadnou fps asi na 15-20 a to je proste nehratelne, pomuze jen uplny restart cele hry. Ja hraju jen na gamepadu, ale nekdy to je trosku krkolomnejsi, zvlast kdyz sprintis a uskakujes pred brouky, hazes po nich granaty a behem toho zadavas sekvenci sipek na reinforce, pac zbytek squadu je mrtvej a ceka az je privolas z hellpodu :D

+ - 0
FenekFenek - 19.02.2024 v 13:35:41 - new

Protože to je malé studio a hra s relativně malým rozpočtem. A proto stojí 40$. Se podívej, jak vypadala jednička.

+ - 0
HordaHorda - 19.02.2024 v 13:47:37 - new
* editováno 19.02.2024 v 13:48:04

Jojo to chápu, ale na PS5 to běží 1080/60fps s občasnými propady. Nějak mi nedává smysl, proč by to nemělo běžet lépe i bez lepší optimalizace, když na PC na 1080/60/ultra stačí ta nejlevnější varianta z aktuální řady RTX na notebook...

+ - 0
FenekFenek - 19.02.2024 v 13:52:52 - new

Jo tak. Tak to jsem se nedíval, jak to jede.

+ - 0
FenekFenek - 19.02.2024 v 10:17:49 - new

Už je to zase o trochu víc. Hodně o tom lidi píšou, že jim to připomíná nebo, že je to vrátilo do zlaté éry coop her na X360. Halo a Gears, Left 4 Dead a další.

+ - 0
FenekFenek - 17.02.2024 v 22:12:13 - new

Helldivers 2 už má na kontě skoro 334 tisíc zároveň připojených hráčů na Steamu. To překonává všechny hry od MS, které tam vyšly. Včetně Halo Infinite, které bylo (je) zdarma.

+ - 0
targumurestargumures - 18.02.2024 v 08:29:27 - new

Takže nejúspěšnější hrou od Sony je live service always on-line hra. No, nevím jestli bych se z toho úplně radoval.

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 11:31:11 - new

Jo, máš pravdu. Z toho nemám kdo ví jakou radost. Ale taková je doba. Musí se jí přizpůsobit, pokud chtějí přežít. Jejich SP hry se naštěstí prodávají taky skvěle, takže v pohodě.

+ - 0
JHfr3akJHfr3ak - 18.02.2024 v 07:23:03 - new

Jo, asi do toho půjdu (pravděpodobně už příští tejden). Nějaká taková coop řežba už mi celkem chybí.

+ - 0
sakiczsakicz - 18.02.2024 v 06:03:27 - new

Jsem moc rad, ze se to podle vseho povedlo, byl jsem skeptic. Mam ted nejmin volneho casu na hrani za muj dosavadni zivot. Trosku me to nekdy hodne sere, ale vlastne je to tak dobre. Mam ted rozehrany Jedi Survivor(asi to nakonec dohraju), Helldivers davam na playlist hned za Lies of P. Jednicka byla vylozene zabavna vec, je skvele, ze i s tak velkou koncepcni zmenou to udzreli, mozna jeste zvedli. To posoudim pak sam.

+ - 1
HordaHorda - 18.02.2024 v 00:15:31 - new
* editováno 18.02.2024 v 00:15:57

1. Zjevně to nikoho nezajímá tady, i když mě ta hra celkem zajímá, ale nemám čas..

2. Proč jsi tady nespamoval s Palworld, který měl daleko větší úspěch?

3. Nepřekonává, ty hry vyšly i mimo Steam totiž, zatímco Helldivers 2 je jen na tom steamu v rámci PC... takže jo, překonává na Steamu, ale to, že většina lidí MS hry hraje mimo Steam je takový detail, se kterým raději nekalkuluješ :-D

+ - -1
FenekFenek - 18.02.2024 v 05:52:15 - new
* editováno 18.02.2024 v 06:18:48

1. Prý nikoho to tu nezajímá a přitom napíše, že to zajímá i jeho samotného. Ty vole, to nevymyslíš :-D. Jinak tu o tom psal třeba Lykan, já, Tragedy a Sakicz, co si tak vybavuju.

2. Palworld je early access, který vyjde i na PS5 :) Až to nebude early access. Na PS to není právě kvůli Playstation politice vůči EA. Čili proč bych tu o tom psal, když to na PS5 zatím není? A není to ani nic od MS. A jako vůbec… co to je za debilní argument? To jako když tu něco někdy nenapíšeš o hře X (která tě nezajímá) nemůžeš tu napsat o hře Y (která tě zajímá)? A ano, psal jsem tu o tom, že tomu ty čísla spadly za dva týdny o 2/3 :)

3. Píšu o Steamu. Překonává. Bóže. Numíš číst nebo co? A většina lidí hraje hry mimo Steam? Cože? Odkud máš tuto informaci? Steam je největší marketplace na PC. Pochybuju, že většina Halo hraje na nějaké MS mrdce, když to vyšlo i na Steamu a navíc free(!!!) A Helldivers vyšlo taky mimo Steam. Na PS5, kde to má většinu hráčů. Čili ten počet je víc, než dvojnásobný. Čísla na PS5 jsou dle vývojářů šílené.

ALE to je jedno, protože tady srovnáváme Steam, do píči. Čísla, které máme volně k dispozici. A jsou to zároveň čísla, které Xboti používali k demonstraci úspěchu Xbox her na PC. Čili ano, na Steamu to překonává vše od MS, přesně, jak jsem napsal. Jde jen o to porovnat dvě čísla. Které je větší. Myslím, že to snad zvládneš. Nebo si to dej do Chat GPT :-D

+ - 0
HordaHorda - 18.02.2024 v 09:09:25 - new

Takže s tím spamujes jen protože to je Sony hra? :-D ty jsi fakt na hlavu :-D

Proč by lidi, co mají Gamepass hráli na Steamu? Když už jsem tady psal u úspěchu na Steamu, tak to bylo hlavně v souvislosti s tím, že Steam je u toho PC jako obchod navíc, původně MS nevydával ani day one na Steam...

Jen teď nevím, co je smutnější, zda tvoje zaujatost, nebo že Sony vydala konečně něco zajímavého na PC a je to 40$ bezducha coop střílečka, která lidi zajímá víc, než ty jejich slavné AAA hry, které ve výsledku mimo PS nikoho nezajímají :-D

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 11:22:15 - new

Propleskni se.

+ - 0
HordaHorda - 18.02.2024 v 12:01:58 - new
* editováno 18.02.2024 v 12:02:14

To by měl někdo tobě udělat... Ty jsi tady největší magor... Mě by zajímalo, kolik takykovych PvE her jsi hrál, že tebe zrovna Helldivers 2 zaujal? :-D nebo tě zaujal jen protože to vydala Sony fanatiku? To vlastně není otázka... :-D

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 12:06:22 - new

Myslíš si to jen ty :) Jsi si vůbec vědom toho, že za největšího magora jsi tady považován ty? Zjevně ti to vůbec nedochází, i když si tady z tebe dělá každý prdel :). Já jsem magor v tom, že na tebe vůbec reaguju. Ale svým způsobem mě to baví. I když někdy je to fakt síla, co z tebe padá. Třeba teď, jak se to snažíš nějak zachránit a odvádíš řeč někam jinam. Taková tvoje klasika. Ale to už mě nebaví.

+ - 0
SantinoSantino - 18.02.2024 v 16:09:58 - new
* editováno 18.02.2024 v 16:10:40

Čakám, kedy sa priznáš, že cháber je tvoj ChatGPT plugin, aby tu bol aspoň nejaký pomníček dávno mŕtveho flamu.

Toto už je do neba volajúce. :D

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 16:14:49 - new

Nemůžu říct, že jsem to dávno nezvažoval. Natrénovat vlastního Hordu :-D Ale tady toho provozuje od začátku MS :-D

+ - 0
gygantgygant - 18.02.2024 v 18:09:05 - new

Zdarma a ani o tom neví.

+ - 0
gygantgygant - 18.02.2024 v 15:17:22 - new

Já jsem magor v tom, že na tebe vůbec reaguju. Správně.

Ale svým způsobem mě to baví. Cože? Fakt?

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 16:43:40 - new

Jak kdy. Často je to vyčerpávající.

+ - 0
much0Jmuch0J - 17.02.2024 v 10:29:31 - new

Dalsi Tetris rekord pokoren ...

youtu.be/sx2qPhPb5iQ…

+ - 1
FenekFenek - 17.02.2024 v 13:51:42 - new

Proč tohle někdo dělá? :-D

+ - 0
LennyKLennyK - 17.02.2024 v 13:21:35 - new

Šílený, ale Potenciál tam je ještě furt velkej, takže ještě to na pár desítek let bude, než se to někomu podaří dohrát na plný kule...

+ - 0
LykantropLykantrop - 16.02.2024 v 19:20:53 - new
* editováno 16.02.2024 v 19:25:31

AI změní svět navždycky, zatím jsou to jen takové střípky, sám blbnu s Midjourney a tak. Ale podívejte se co to umí "jen" s nastavením jiných parametrů v "závodní hře". Tam kde by team lidí makal měsíc, ona udělá tech demo v rámci hodin. Fakt parádní.
x.com/bilawalsidhu/s…

x.com/bilawalsidhu/s…

+ - 0
jarekjarek - 17.02.2024 v 11:54:44 - new
* editováno 17.02.2024 v 11:55:38

Jak teď mám poznat jestli herečky nafotily svoje er.fotky a nebo to byla AI? :-D

+ - 0
HordaHorda - 17.02.2024 v 10:47:16 - new

No střípky... Neznám moc lidí, co by si GPT neplatilo :-D je právě neuvěřitelně, jak rychle se tohle uchytiko. Šetří to brutálně čas a často si říkám, jak jsem předtím bez toho mohl žít :-D

+ - 0
LennyKLennyK - 17.02.2024 v 13:32:07 - new

Co se týká obrázků, tak dobrý, ale odborný věci jsou na úrovni středoškoláka a pro mě osobně je to k hovnu. Hodně odborný věci to nepobira a maximálně něco opise z googlu,ale nerozumí souvislostem. To je pro lidi který musí zapnout hlavu a nebo rozhodovat k ničemu. Ale místo takovejch těch mladších středoškoláků co neumí ani hledat na googlu je to solidní...

Za mě to potřebuje ještě obrovský pokrok, aby se s tím dalo plnohodnotně komunikovat...

+ - 0
HordaHorda - 17.02.2024 v 15:18:32 - new

Nerozumí souvislostem, protože mu je pravděpodobně neposkytnes? Jako už jsem viděl dost lidí, co do GPT napíšou jednu větu se zadáním a pak se diví,že čekali něco jiného :-D

Pracuji s tím denně. Neříkám, že to je 100%, že vše co dostaneš je na první dobrou, ale jde o to, že s tím ušetřím hromady času, které můžu efektivněji travit

+ - 0
LennyKLennyK - 17.02.2024 v 16:25:55 - new
* editováno 17.02.2024 v 16:29:06

?? to mu mám jako něco vysvětlovat, aby mi to pak mohl vysvětlit tak jak mu to popíšu? :D to je pravě to o čem píšu. Středoškolák. To mi je k hovnu. navíc teda nevím jak to teď vypadá, ale zpočátku si natvrdo chat GPT vymýšlel, což je ještě horší než když neví.

Pro moje pracovní účely k hovnu. Dokonce mi to nepomohlo ani s plánováním dovolené, kdy mi to navrhlo uplne picoviny v uplne jinych zemich nez jsem chtel - ještě v horší kvalitě než když dám dotaz do googlu. takze za me zatim uroven stredoskolaka co chodi kazdy druhy den chlastat = napicu.

+ - 0
HordaHorda - 17.02.2024 v 18:06:01 - new

No neznám ty souvislosti tvoje, ani nevím, zda jsi na té čtyřce... Ale osobně mi to pomáhá na Excel vzorce, prostě nemusím hledat tyhle blbosti a číst, jak to vlastně funguje, ale prostě nechám GPT, ať mi vygeneruje co potřebují... Na CSS mi taky hodně pomáhá, zase jen napíšu co jak potřebuji a udělá to... Sice bych to udělal sám, ale proč se s tím srat? To samé JavaScripty, které vůbec neumim, ale s GPT jsem jich už vytvořil hromady :-D o textech nemluvě...

Ale jak jsem psal, s lidma jsem řešil, že jim to nefunguje, nebo ne podle jejich predstav, ale když jsem viděl, jak to používají, bylo jasné, že není problém v GPT :-D

+ - 0
LennyKLennyK - 17.02.2024 v 18:47:19 - new
* editováno 17.02.2024 v 18:49:26

ano, tohle je prave treba ten scenar, ktery vubec nepotrebuji. Kod nepisu a ani to nikdy neplanuji a s excelem umim velmi dobre a funkce ktere potrebuji znam jak v anglictine, tak v cestine, takze na to ho taky nepotrebuji, spis by se mi hodilo neco jako ten microsofti copilot pro office, ale co jsem videl to testovani, tak to zrovna u excelu v podstate vubec nefunguje, jak se MS dušoval, tak třeba za pár let....

za chat gpt 4 samozřejmě neplatim, ale je zdarma v MS copilotu jak v te androidi appce, tak v edge. MYslim, že pod tim vice presne je chat gpt 4 a pod kreativni je dalle3 pro generovani obrazku. Kazdopadne za me zatim nic z ceho bych si sedl na prdel (hlavne teda chat gpt, ty obrazky jsou casto kruty)

+ - 0
FenekFenek - 17.02.2024 v 17:19:36 - new

Vymýšlí si furt. I u té dovolené si klidně vymyslí místa, které neexistují :)

Ale ty jsi evidentně myslel GPT 3.5, který je zdarma. GPT 4 (placený) je trochu jinde. Ale pořád se na to nedá vůbec spolehnout. Ale je to začátek. Asi jako když lidstvo začalo využívat elektřinu. Taky nebylo hned vše, co dnes používáme, i když základy byly položeny.

Mi by vůbec nevadilo, kdyby žádná AI nebyla. Už teď je tolik informací, že pomalu nevíš, co je real a co ne. A tohle to ještě mnohem zhorší.

+ - 0
LennyKLennyK - 17.02.2024 v 18:48:41 - new

chat gpt 4 ma MS zdarma v copilotu (v appce i v edge). Ale ja to proste nepotrebuju, nebo mi to nepomuze, kdyz jsem to zkousel. Bohuzel.

Ale ten dalle je super a to druhy na generovani obrazku je snad jeste lepsi co jsem videl, ale s tim jsem se nenaucil pracovat... :D

+ - 0
much0Jmuch0J - 17.02.2024 v 09:05:08 - new

Nam kreativcum tohle pomuze mit rychleji nejake vysledky a stihneme toho tak vic. AI je super. Bohuzel kreativcu je vsude dost v kazdym odvetvi, hlavne v armade, tak snad se nam to neprehoupne do Jarkova vlhkeho snu (T2) ;))

+ - 1
FenekFenek - 17.02.2024 v 09:18:43 - new

A není to spíš: většina lidí nebude žádné kreativce potřebovat, když jen napíšou co chtějí, stejně snadno, jako vyhledávají na Google?

+ - 0
much0Jmuch0J - 17.02.2024 v 10:31:03 - new

Pokud se neumis prodat, tak jsi spatny kreativec. Pokud to delas jen tak, jen ti to pomuze.

+ - 0
FenekFenek - 17.02.2024 v 10:44:44 - new

Tady jde ale o to, že AI už nyní dokáže vytvořit za krátký čas a zlomek peněz něco, co by 85% tzv kreativců ani nezvládlo. Jinými slovy, v každém počítači je nyní konkurence pro tyto lidi. Tedy masivní nárůst konkurence.

Je to asi jako když jsi dřív potřeboval něco zjistit, musel jsi třeba do knihovny, tam najít knihu, přečíst a vyhledat, co potřebuješ. Případně jiné, ještě komplikovanější zdroje.


Dnes napíšeš dotaz do Google. Nebo překlad textu. Jasně, pokud chceš profi úroveň, musíš zaplatit profíka. Ale to v 90% případů nepotřebuješ. Čili přežijí jen ti nejlepší z nejlepších?

+ - 0
much0Jmuch0J - 17.02.2024 v 12:10:50 - new

Nemusis mi vysvetlovat, jak a proc to funguje. Ja chapu souvislosti, ale znis stejne jako vsichni, kdo tomu vubec nerozumi.

Ano, vymizi spousty zamestnani a spousta jich zase vznikne. Tak, jako v cele historii lidstva. AI je jenom nastroj, funguje jako papousek. Pokud se neumis prizpusobit, bezis hlavou proti zdi. Trh je saturovanej prumerem.

+ - 0
FenekFenek - 17.02.2024 v 13:18:58 - new
* editováno 17.02.2024 v 14:04:40

Jestli dokážeš vytvořit lepší věci, než třeba Midjourney, tak se klidně pochlub ;)

+ - 0
much0Jmuch0J - 17.02.2024 v 16:28:03 - new
* editováno 17.02.2024 v 16:29:25

nedelam pocitacovou grafiku ale kreslim a delam pxa. to co delam ja midjourney neumi a nikdy umet nebude. neumi nic vymyslet, jen papouskuje co do nej narves, ja ho pouzivam jako nastroj a delam s nim pocitacovou grafiku, nastroj neumi nic vymyslet. mam to na osobnim ig ale neuvidis to mam to jen pro pratele :))

+ - 0
FenekFenek - 17.02.2024 v 17:31:24 - new

Ne, nepapouškuje. Generuje nové obrazy. Ano, je to na základě dat, které jsou tomu poskytnuty, ale člověk funguje úplně stejně. Čerpá z toho, co viděl kolem sebe. Akorát AI dokáže pracovat s tolika daty, že normálnímu smrtelníkovi se o tom ani nezdá.

Je to zatím v plenkách. Bude hůř. Mě zaráží rychlost toho vývoje. A hlavně, konečný cíl je AGI. Takže tvé tvrzení, že něco nikdy umět nebude. Tím bych si opravdu nebyl jistý.

+ - 0
sakiczsakicz - 18.02.2024 v 19:41:40 - new

Ja vam dekuji obema za prinosnou a zajimavou debatu, zejmena Fenkovi za spoustu zajimavych informaci.

+ - 1
much0Jmuch0J - 17.02.2024 v 20:30:42 - new

Papouskuje, vim jak ten kod funguje. Jsem si jistej ze je zavislej na lidech a na tom co mu napises, singularita je hodne daleko jestli vubec. Vlastni povedomi mit nikdy nebude, ale bude vypadat sakra presvedcive.

+ - 0
much0Jmuch0J - 19.02.2024 v 13:04:30 - new
* editováno 19.02.2024 v 13:06:13

pises veci ze zakladniho vzdelani, ale chapu, co se tim snazis napsat - proste jsi z toho vseho paf :) no, ukaze jen cas. ja to negativne nevidim. jo a jako mozek nebo neurony to opravdu nefunguje, spis kvantovy pocitace tim jak funguji maji blize k chovani mozku, ale to uz je uplne jina diskuze.

edit: a jak pises, ze s tim experimentujete a moc jeste nevite jak - no to je presne proto, ze nejsi kreativec. Ja ano a vim, jak nastroj pouzit.

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 17:23:42 - new
* editováno 18.02.2024 v 17:30:26

O to vůbec nejde, co by s tím udělala AI. To nebyla pointa. Pointa je, že mozek, stejně jako u toho strojového učení, pracuje s pravděpodobností. A optický klam je glitch mozku, který je vytrénovaný na nějakých datech (vjemech), takže úplně automaticky přijde s nejpravděpodobnějším vysvětlením té situace. Tady šlo o to ukázat, jak mozek pracuje. Ne o to srovnat jak vidí optický klam AI a jak člověk. A proto AI taky dělá chyby, stejně jako člověk.

Mezi klasickém programem a AI je dramatický rozdíl. Je to úplně jiný koncept. Opravdu to potřebuje hlubší porozumění té problematice, aby si člověk uvědomil, jak to vlastně funguje. Jak jsem psal. Jde o imitaci procesů v mozku. Jen se to neděje na biologické tkáni, ale v procesoru. Mimochodem, mozek taky pracuje s elektrickými impulzy :)

Vše ve vesmíru je jen nějaká forma hmoty (a energie), která je uspořádaná do celků. Atomy. Mraky atomů, různě uspořádané. A různě na sebe reagují. Nikde není psáno, že pouze atomy v takovém uspořádání, jako jsou v mozku, mohou přemýšlet. To je jen ta lidská arogance, že si myslí, jak jsou výjimeční. Mozek je nějaká struktura atomů - molekul. A polovodičové čipy jsou taky nějaká struktura atomů. A taky pracují s elektrickým nábojem. To mi připomíná jeden "vtip", e vědci jsou jen shluky atomů, pozorující jiné atomy :).

Tím v žádném případě neříkám, že současná AI nějak přemýšlí nebo co. Tak to není. Ve skutečnosti je správný termín strojové učení. Taková lepší statistika. AI je zatím spíše marketingový buzzword. Nejde o skutečnou inteligenci v právem smyslu slova. Ale pracuje se na tom, aby se to stalo. Tohle jsou základní kameny. Někdo říká, že AGI tady možná nebude ještě desítky let. Ale ten překotný vývoj v posledních několika měsících a letech tento názor zrovna moc nepodporuje. Ale o to ani nejde. Klidně tomu, co ohrožuje spoustu pracovních pozic, můžeme říkat strojové učení.

AI je strašně, strašně drahá věc na provoz. A bude třeba přijít s novými procesory, aby to bylo udržitelné. V souvislosti s tím se mluví i o analogových procesorech, které jsou mnohem starší, než ty digitální (pracující s 0 a 1), které používáme dnes. Ale pro AI právě není důležitá přesnost, kvůli které používáme ty digitální. Uvidíme.

Každopádně Altman (CEO Open AI) chce získat investice ve výši 7 trilionů dolarů na vývoj a výrobu vlastního HW. Tj. víc, než je hodnota MS a Apple dohromady :). Je to úplně nepředstavitelná částka.

Jak bude postupovat vývoj HW a SW, budeme postupně svědky čím dál dokonalejší AI.

+ - 0
much0Jmuch0J - 18.02.2024 v 16:57:55 - new

no ale to je prave ten rozdil, ze ja vim, ze je to opticky klam. AI by se to snazilo logicky interpretovat. to jak ty popisujes ze to funguje je presne tak, jak vim, ze to funguje. je to priblizeni se nejakemu "idealu" ktery ma nauceny. je to velmi chytry system ktery kopiruje to, jak se uci organismy, tim ze mu vysvetlis, co je to ucit se. nikdo nevim jak presne mozek premysli, i kdyz je za tim neskutecny vyvoj, nikdo nechape dokonale ten princip, takze srovnavat AI s tim, jak premysli clovek, je predcasne a naivni. ale dekuji za konstruktivni debatu, ocenuji, ze si das tolik prace mi to vse rozepsat. presto nesouhlasim s tvym pohledem na AI xddd

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 15:56:20 - new
* editováno 18.02.2024 v 16:47:38

Ale AI vůbec nefunguje jako kód. Jako program, kde je nějaká rozhodovací logika podle podmínek. AI je založená na tom naučeném modelu. U lidí bychom to nazvali zkušenost. AI se takzvaně vycvičí na nějakých datech. Čím víc a čím přesnější, tím líp. Ale výsledek není, že si někam uloží ty data (nebo např. obrázky). Ty pak už vůbec nemá k dispozici. Ona si jen uloží ten model (což je nějaká pravděpodobnostní statistická struktura), která je datově mnohem méně náročná a pak na základě vstupu vrátí nějaký výsledek (výstup). Kdybys viděl jen zdrojové data toho modelu, absolutně bys nechápal, co mají všechny ty čísla reprezentovat.

Jednoduše se to dá vysvětlit třeba na DLSS. Dáš tomu obrázek v nízkém rozlišení a stejný obrázek ve vysokém rozlišení (třeba 4K). Statisíce nebo více takových dvojic. Ono se to podívá na uspořádání těch pixelů a vztah mezi nimi na velkém a malém obrázku a přepočítá podle toho svou databázi pravděpodobnosti, co by mohlo vy takovém případě nastat. Ta pravděpodobnost se po milionech a milionech iterací stále zpřesňuje. Tj. trénink té neuronové sítě. A ty pak po něm chceš, aby ti vrátil třeba 4 násobný počet pixelů (4x větší obrázek), když mu dáš obrázek v 1080p. Takže si je musí jakoby domyslet. Z každého jednoho pixelu na obrázku udělat 4. Hodně to zjednoduším, ale on se podívá na ten obrázek a zjistí, jak by s největší pravděpodobností mohly vypadat pixely v okolí toho pixelu (na základě předchozích zkušeností) a dodá je tam. Ty tomu prostě něco dáš (v našem případě obrázek, pixely) a ono ti to vyhodí jaké pixely by se s jakou pravděpodobností mohly objevovat v okolí toho tvého pixelu. A ty, které mají největší skóre pravděpodobnosti (že by tam asi mohly být) použije.

Ten model je právě zcela abstraktní. Neobsahuje žádné obrázky ani sadu podmínek. Jen jakousi databázi pravděpodobnosti. Čísla.

Lidský mozek funguje dost podobně. Podívej se třeba na nějaké optické klamy. Vezmu třeba tady nějaký optický klam, co jsem teď našel.
en.wikipedia.org/wik…

Podívej se na pole A a B. Zdá se ti, že mají stejnou barvu? Vypadá to, že v žádném případě. Protože tvůj mozek ze zkušenosti očekává (na základě miliard zrakových vjemů, co jsi za život měl), že to je stín. Takže to vyhodnotí tak, že pole má být s největší pravděpodobností bíle, protože to tak na miliardách podobných případů v minulosti bylo. A proto předpokládá, že tady to bude stejně. To neznamená nutně stejný obrázek. Ale spousta různých situací v životě, kdy mozek vnímal barvy v nějakém vztahu k předmětům v okolí, světlu apod.

+ - 1
much0Jmuch0J - 18.02.2024 v 15:20:17 - new

kod nema abstraktni mysleni, je totalne tupej a musis definovat vse a porad a znova a kazdou moznost musis osefit, to mi moc jako lidskej mozek neprijde, kterej umi planovat, riskovat, vymyslet nove koncepty, rozumi metaforam a abstrakcim, atd. AI nema s fungovanim mozku nic spolecneho.

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 14:06:33 - new

A to mám právě na mysli, že generuje nové data. Tomu já teda neříkám papouškování.

Tohle je složitá problematika. Ale jak funguje lidský mozek? Narodíš se a nevíš nic. Tvůj mozek je jen neuronová síť, která se zatím nic nenaučila. V průběhu let mozek sbírá obrovské množství dat. Učí se o světě kolem sebe pomocí smyslů. Přiřazuje věcem kontext a význam. Umělá neuronová síť imituje tu biologickou. Zatím ne možná dokonale, ale obecný princip fungování neuronové sítě (mozku) již byl objeven a bude se nadále rozvíjet.

Jak ty víš, co je to kočka? By jsi dítě a někdo ukázal na kočku a řekl: toto je kočka. Nejspíš sis to nejprve nezapamatoval, ale jak šel čas, tento scénář se opakoval a ty jsi pochopil, jak vypadá kočka. AI se učí o kontextu stejným způsobem. Dáš ji obrázek + informaci, co na něm je. Třeba kočka. A pak jí dáš ještě dvě miliardy fotek koček. Ale i další kontextové data, jako třeba rasa, barva, atd. Což je sada dat, kterou normální lidský mozek nedokáže ani pojmout. A to jsou jen kočky. A teď je otázka, jak definuješ, že pozná, co je židle? Protože když napíšeš, že chceš židli, dá ti židli. Protože stejně jako u člověka, kterému někdo řekl, že to je židle tam existuje asociace mezi obrazem a slovem. Když ti někdo řekne, abys namaloval kočku, tak odkud budeš čerpat? Jak budeš vědět, jak vypadá kočka? No obrátíš se na svou paměť (neuronovou síť), která se kdysi naučila, co je a jak vypadá kočka. Nebo se rovnou podíváš na nějaké obrázky nebo fotky koček. A pozměníš to. A to není papouškování?

Ano, může to být nástroj k vytvoření podkladů, které někdo doladí. Ale nemusí. 90% lidí to nepotřebuje doladit. Možná to tak nevypadá, ale já si přeju, aby to tak zůstalo a práce zůstala nadále v rukou lidí, ale mám obavu, že je jen otázka času, kdy dojdeme do bodu, kdy lidská práce bude neefektivní a nedokonalá, oproti AI. Automatizace v průmyslu nahradila manuální práci v mnoha ohledech. Dělá ji rychleji, lépe a tedy i levněji, než lidé. A nyní přichází AI, která nahradí tu intelektuální. Snad stejně, jako u té manuální práce není vše nahrazeno stroji i tady nebude vše nahrazeno AI. Že to úplně nedevalvuje hodnotu lidské práce. Ale v plno oborech je předpoklad, že by mohla tu práci vykonávat s extrémně lepšími výsledky. Např. zdravotnictví, kde ji můžeš naučit z třeba milionů rentgenů, jak má poznat nějaké onemocnění, apod. AI může zpracovat takové množství dat, že nějaký doktor nemá šanci ani za 200 let praxe se tomu přiblížit. AI je založená v podstatě na statistice. A co je lékařská diagnóza? Vlastně jen stanovení statistické pravděpodobnosti, podle příznaků, že se jedná o to a to onemocnění. A čísla jdou počítačům mnohem lépe, než lidem. Člověkovi když řekneš dvacet náhodných čísel, tak ani nebude schopen ti je zopakovat :-D. Možná ani 10.

Nechci tady vést nějakou filozofickou debatu o AI. A ve skutečnosti ani nejsem moc jejím příznivcem. Byl bych mnohem raději, kdyby nebyla. Ale je hloupost se tomu vyhýbat, když už je to tady. Nejde to zastavit, takže ideální je najít způsob, jak na tom aspoň vydělat.

Soukromě ji používám jen pro pobavení. Ale pak se s tím setkávám samozřejmě v práci, pro klienty. Kde jedna z našich firem je zaměřena jen na AI. Generujeme texty, překlady, obrázky, měníme je, apod. V plánu je toho do budoucna více. Nasazení vlastních modelů, apod. Ale uvidíme, jak to půjde.

+ - 1
much0Jmuch0J - 18.02.2024 v 13:11:32 - new

ok jsem samouk nemam dedikovanej HW jenom jsem cetl dostupnou tech dokumentaci a pouzivam verejny modely.

Ten algoritmus generuje na zaklade dat jiny data. papouskuje. sam nic nevymysli, je jen, jak pises, difuzi generovanej sum kterej aproximuje na zaklade dat, a i kdyz je schopen identifikovat objekty, sam nechape podstatu tech objektu - co je a co uz neni zidle?

Ano, umi generovat obrazky behem sekund co jinej dela nekolik hodin, ale stale je to jen nastroj pro kreativce. pouzivam ho, ale stejne tu vec co vysere upravuju. nebojim se, ze mi to vezme krestivni zezlo z ruky, naopak.

k cemu pouzivas AI ty?

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 11:25:56 - new
* editováno 18.02.2024 v 11:58:28

Jsem programátor (což někteří tady spoustu let ví) a už
asi rok pracujeme i s umělou inteligencí :). Máme na to i vlastní HW za velkou spoustu peněz. Píšeš tady nesmysly a ani si to neuvědomuješ. Horda style.

A pokud jde o obrazy generované AI, o kterých se tady bavíme, tak jde spíš o difúzní modely, než jazykové. I když LLM v tom hraje taky samozřejmě roli (aby věděl, co po něm chceš).

+ - 1
much0Jmuch0J - 18.02.2024 v 09:49:54 - new
* editováno 18.02.2024 v 10:10:57

dobre pane odborniku na jazykove modely :)))

edit: nejsi umelec, nerozumis kreativnimu postupu. nejsi programator, nevis, jak funguje kod. zatim si jen dokazal, ze nemas poneti ani o jednom.

+ - 0
FenekFenek - 18.02.2024 v 06:47:40 - new

Asi bys si o tom měl něco přečíst ty, jak vidím, co píšeš. Zdá se, že o tom nemáš ani ponětí :)

+ - 1
much0Jmuch0J - 17.02.2024 v 22:59:47 - new

ty vole a tys cumel do toho jak to vubec funguje? nebo taky jen papouskujes senzacechtivy clanky z Epochy?

+ - 0
FenekFenek - 17.02.2024 v 21:12:50 - new

Klidne tomu ver, jestli te to uklidni :).

+ - 0
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
© 2013 FakeHrej.com - Fenek